perjantai 24. helmikuuta 2012

Breathe Me

Kattelen tässä taas lukuloman kuluks tanssivideoita You Tubesta ja inspiroidun! Oon aina ollu sellanen, että kun nään hyviä tanssijoita, saan siitä vaan lisämotivaatiota ja uskon, että joskus oon vielä yhtä hyvä. Nyt alkaa kuitenkin tässä lukionkin loppuessa pikkuhiljaa hiipiä sellanen tunne, etten voi enää kehittyä noin hyväks. Pitäis lähteä jonnekin ulkomaille, että vois ylipäänsä kehittyä tollasissa teknisissä lajeissa. Suomessa korkeelle tasolle voi oikeestaan päästä vaan nykytanssissa, mikä ei loppujen lopuks oo ihan se mun juttu. Tietysti myös muissakin voi kehittyä, mutta just tollanen jazzin teknisyyden ja nykärin vapauden yhdistävä contemporary dance -laji, josta ite eniten tykkään, puuttuu oikeestaan kokonaan Suomesta. No kuitenkin, aina voi elätellä toivoa!

Laitan tähän muutaman tubelöydön, jotka on kaikki tehty Sian Breathe Me -biisiin, koska ensinnäkin siihen on tehty paljon hyviä koreografioita mun makuun ja toiseks musta on hauska vertailla miten eri ihmiset on käyttänyt samaa musiikkia.

Tässä käytetään mun mielestä ihanasti musiikkia. Liikkeet on tosi tarkkoja ja rauhallisia, mutta tää ei silti oo tylsä vaan täynnä ihania aksentteja ja yllätyksiä :) Yksinkertasesti kaunista.


Oon nähny tän ihan tosi monta kertaa, mutta en vaan kyllästy tähän ikinä. Rakastan just tollasta tanssia, missä tehään teknisiä juttuja, mut samalla ei tarvii välittää miltä näyttää, vaan tanssitaan ihan täysillä ja kaikella voimalla mitä kehosta löytyy.


Tän näin ekan kerran joskus kauan sitten, joten oon jo vähän kyllästyny tähän, mutta tykkään silti. Aika samanlainen kun toi edellinen, eli hyppyjä, voimaa ja raivoa :D Voin kuvitella, että noi on ihan puhki tän jälkeen ja sellanen fiilis onkin paras, kun on antanu kaikkensa lavalla!

Eli vois tästä lähtee venyttelemään...

Laura
viimeistä päivää 18v =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti